Rybízovo-mandlový koláč

Doma mám několik receptů, které nepochází z žádné kuchařky. Jsou buď od kamarádů nebo opsané z časopisů a z internetu. A jelikož je celá moje lednička polepená těmito recepty, rozhodla jsem se vytvořit si vlastní kuchařku, z které s vámi budu sdílet mé nejoblíbenější recepty.
Přijde mi mnohem lepší vytvořit si vlastní kuchařku s oblíbenými recepty, než si kupovat nové a nové kuchařky, ve kterých se vám ne každý recept zalíbí.
Původní recept na koláč jsem našla v časopise Katka, ale upravila jsem ho, aby chutnal mně i vám.
Na 12 kousků budete potřebovat:
  • 500 g červeného rybízu
  • 100 g nasekaných mandlí
  • 35 g cukru z kokosových květu
  • 40 g kokosového oleje
  • 50 g ovesných vloček
  • 120 g másla
  • 80 g třtinového cukru
  • 1 sáček vanilkového cukru
  • 2 vejce
  • 200 g hladké špaldové mouky
  • 3 lžičky kypřícího prášku
  • 190 g bílého jogurtu
  1. Rybíz omyjte, osušte a otrhejte z hroznů. Na drobenku smíchejte mandle s kokosovým cukrem, kokosovým olejem a vločkami. (Mně by na drobenku stačilo půl dávky, ale každému to vyjde asi trochu jinak.)
  2. Troubu předehřejte na 175°C (horkovzdušnou na 155°C).
  3.  Máslo smíchejte s třtinovým cukrem, vanilkovým cukrem a s vejci. Mouku smíchejte s kypřícím práškem. Vmíchejte jogurt. Těsto dejte do vymaštěné formy s odnímatelným dnem (Ø 26 cm), rozetřete ho a posypte rybízem. Pečte 15 minut a poté posypte drobenkou. Dále pečte dalších 15 minut.



PS: Než jsem stihla koláč vyfotit zbyly už jen poslední dva kousky. Dobrou chuť!

Komentáře

Oblíbené příspěvky